Bagpiper gibt weltweit den Ton an

Die indische Whiskymarke Bagpiper hat den thailändischen Mae Kong und Johnnie Walker überholt und ist nun der meistverkaufte Whisky der Welt. Die Marke, die zu United Brewers of India gehört und seit 30 Jahren am Markt ist, hat 2005 über 10 Millionen Kisten verkauft, was einen Zuwachs von 44% gegenüber dem Vorjahr bedeutet. Mae Kong hatte dagegen rückläufige Zahlen und Johnnie Walker nur einen Zuwachs von 4%.

Bagpiper changes the tune in whisky market

Overtakes Mae Kong  and Johnnie Walker to become the world’s best-selling brand.

MUMBAI: A big ticket billion dollar foreign acquisition may still be a long way off for UB Spirits, but its flagship whiskey brand, Bagpiper, has displaced global mega brands like Mae Kong, a Thai whisky brand, and is pushing premium whisky Johnnie Walker to the third place.

Unveiling the latest landmark achieved by Bagpiper, the company said the largest selling brand of United Spirits Limited (USL) has become the world’s largest selling whisky. Bagpiper clocked volume sales of over 10 million cases in 2005, a record feat achieved by the brand which is celebrating its 30th anniversary…

(Daily News & Analysis)